Hrvatsko
društvo
ekonomista

Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr

facebook

linkedin

BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ

Ožujak 2024. ::: Vol.75 No. 02

    Domagoj Sajter
    Matija Kuzmić

UTJECAJ MEDIJA I VIJESTI O BOLESTI COVID-19 NA BURZE I KRIPTO TRŽIŠTA

https://doi.org/10.32910/ep.75.2.3

Prethodno priopćenje

Pandemija COVID-19 značajno je utjecala na cijeli svijet, što je dovelo do konfuzije i turbulencija u zdravstvenim sustavima, kao i do izrazite neizvjesnosti u financijskom području. Tržišta dionica bila su duboko uzdrmana zbog enormno povišenih razina rizika potaknutih pandemijom, što je dodatno povećalo gubitke investitora. Pandemiju je pratio val lažnih priča koje se doimaju kao vijesti (“fake news”) koje su kružile svim medijskim kanalima, dodatno pojačavajući neizvjesnost. Ovaj rad proširuje prethodnu literaturu istražujući utjecaj medija na istaknute indekse tržišta dionica i kriptovaluta. Indeksi RavenPack Panic i Fake News korišteni su za ispitivanje njihovog utjecaja na dnevna kretanja S&P 500 i kripto-indeksa (Royalton CRIX) primjenom OLS-a i kvantilne regresije. Rezultati pokazuju da postoje značajne ovisnosti kroz uvjetnu distribuciju, ali pokazuju mali utjecaj na promatrane indekse. Lažne vijesti utječu na dnevni prinos kriptovaluta na medvjeđem tržištu, no učinak je vrlo slab. Nadalje, panika u medijima je značajna i na izrazito medvjeđim kao i bikovskim tržištima s obzirom na dnevne prinose S&P 500, ali također pokazuje slab utjecaj.

COVID-19; panika; lažne vijesti; S&P500; indeks kriptovaluta; kvantilna regresija

Puni tekst: engleski, pdf (492 KB)