Prethodno priopćenje
Rad analizira promjene relativnog položaja hrvatskog izvoza, odnosno
njegovog udjela na tržištu Europske unije u razdoblju od 2000. do 2010.
godine primjenom metode konstantnih tržišnih udjela (engl. constant market
shares). Spomenuta metoda omogućuje da se promjene tržišnog udjela
neke zemlje povežu sa strukturnim i drugim karakteristikama njenog izvoza.
Pritom su proizvodna i geografska obilježja izvoza obuhvaćena strukturnim
učinkom, dok je utjecaj svih ostalih čimbenika koji se mogu odraziti na izvozne
rezultate i posljedično na promjenu tržišnog udjela obuhvaćen učinkom
konkurentnosti. Rezultati pokazuju da je stagnacija udjela hrvatskog izvoza
na tržištu EU u razdoblju od 2000. do 2010. poglavito posljedica nekonkurentnosti,
dok je strukturni učinak tek blago pozitivan.
izvoz; specijalizacija; konkurentnost; metoda konstantnih tržišnih udjela
Hrvatsko društvo ekonomista