ENERGETSKE TVRTKE UNUTAR PROCESA LIBERALIZACIJE TRŽIŠTA ENERGIJE

Pregledni rad

Transformacija globalnog tržišta energije predstavlja izazov, ali i stvarnost za sve energetske tvrtke u svijetu. Ovaj članak analizira utjecaj liberalizacije tržišta energije na poslovne strategije energetskih tvrtki, a obuhvaća i odnose s kupcima. Analiza se zasniva na raznim znanstvenom radovima, gdje većinom prevladavaju autori koji istražuju proces liberalizacije energetike u Europi, sustav trgovanja emisijama stakleničkih plinova te marketinške aktivnosti energetskih tvrtki, uz poseban naglasak na liberalizaciju tržišta energije u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju da proces liberalizacije energetike determinira kvalitetan odnos između energetskih tvrtki i njihovih kupaca. Sukladno tome, zaključak ovog rada predlaže energetskim tvrtkama da razviju snažniji odnos s kupcima kroz marketinške aktivnosti i efektivnu komunikaciju, kako bi si olakšale proces transformacije, ali i zadržale udio na tržištu energije.

tržište energije; liberalizacija; transformacija; marketing; okoliš