AKTUALNO STANJE I PERSPEKTIVE BUDUĆEG RAZVOJA TRŽIŠTA EKOLOŠKE HRANE U HRVATSKOJ

Prethodno priopćenje

U novije vrijeme turizam i poljoprivreda postali su važni kao gospodarske grane na kojima bi se morala zasnivati cjelokupna gospodarska strategija razvitka Republike Hrvatske. U okviru poljoprivrede posebno se ističe relativno nova djelatnost – ekološka poljoprivreda. Glavna je svrha rada ustanoviti koji su čimbenici uspješnosti plasmana ekološke hrane hrvatskih proizvođača. Primarni podaci prikupljeni su: kvalitativnim istraživanjem hrvatskih proizvođača ekoloških hrane istraživanjem navika kupnje ekološke hrane i poznavanja pojma ekološke hrane kod hrvatskih potrošača na uzorku od 183 ispitanika. Rezultati istraživanja značajni su, kako za proizvođače ekološke hrane, tako i za trgovce, i to zato što ukazuju na ključne elemente poboljšanja plasmana hrvatskih ekoloških proizvoda – povećavanje fizičke dostupnosti ekološke hrane prosječnom hrvatskom potrošaču i smanjivanje maloprodajne cijene ekološke hrane povećanjem proizvodnih kapaciteta i/ili njihovo udruživanje u krovnu organizaciju. Samo dovoljno veliki samostalni proizvođači ili krovna organizacija ekoloških proizvođača mogu jamčiti količine i kvalitetu potrebnu lancima supermarketa.

ekološka hrana; ekološka poljoprivreda; potrošač; Hrvatska