Izvorni znanstveni članak
Cilj je ovoga istraživanja izdvojiti, koristeći se multivarijantnim tehnikama, a na osnovi stavova potrošača o prodajnom osoblju i o izgledu prodavaonice, određene grupe čimbenika i utvrditi mogu li one poslužiti kao osnova za segmentiranje tržišta. U uzorak je izabrano 15 supermarketa i u svakome je anketirano po 25 potrošača. Polazeći od problematike i ciljeva istraživanja, postavljene su tri hipoteze. Faktorskom analizom izdvojena su tri faktora (funkcionalni čimbenici, čimbenici atmosfere i osobni čimbenici), kojima su potom koristilo kao osnovnim varijablama segmentacije. Klaster analizom izdvojena su tri segmenta, nazvana: zadovoljni funkcionalnim aspektom, prvenstveno zadovoljni atmosferom i osobnim čimbenicima i oso bito nezadovoljni funkcionalnim čimbenicima. Rezultati istraživanja potvr dili su polazne hipoteze i ukazali na to da maloprodavači moraju nešto mijenjati ako i dalje žele biti konkurentni u opsluživanju svih triju segmenata.
maloprodavači; segmentacija tržišta; kupci; faktorska analiza; klaster analiza; prodajno osoblje; izgled prodavaonice
Hrvatsko društvo ekonomista