Prethodno priopćenje
U uvjetima globalne ekonomije hrvatska poduzeća često ne mogu konkurirati cijenom proizvoda. Jedan od mogućih načina diferencijacije hrvatskih proizvoda jest inoviranje. Izlazak na međunarodno tržište također zahtijeva određene standarde kvalitete proizvoda koji se isto tako mogu ostvariti inoviranjem. Pitanje je kako se s tim izazovima nose poduzeća iz različitih industrija. Svrha je rada utvrditi ukoliko se razlikuju inovativne aktivnosti poduzeća koja pripadaju različitim industrijskim granama. Zato je o tome provedeno istraživanje, a metodologija istraživanja razvijena je na osnovi OSLO Manuala – niza uputa za provođenje istraživanja o inovacijama. Hipoteza je rada da se poduzeća iz različitih industrijskih grana razlikuju prema razini inovativne aktivnosti, a to je istraživanjem i dokazano. Zaključno se u radu razmatra i priprema mjera kojima bi se poticala inovativna aktivnost na razini industrijskih grana.
inovacije; industrija; inovativne aktivnosti; mjere poticaja inovativnih aktivnosti.
Hrvatsko društvo ekonomista