Izvorni znanstveni članak
Ovaj članak istražuje reakcije ulagača na objavu tromjesečne dobiti za kompanije sa Zagrebačke burze. Empirijsko istraživanje temeljeno na studiji događaja i 409 opservacija potvrđuje da investitori reagiraju na objavu tromjesečne dobiti, dok Friedmanov test ukazuje da su reakcije najčešće na objave dobiti iz drugog tromjesečja (Q2). Pojava abnormalnih standardiziranih povrata na dan objave sugerira da hipoteza efikasnih tržišta u polujakom obliku ne vrijedi za hrvatsko tržište kapitala. Štoviše, postoje dokazi o postupnoj prilagodbi cijena dionica nakon dana objave dobiti. Longitudinalna analiza za razdoblje 2010-2022. pokazala je da su reakcije ulagača stabilne te da nema trenda rasta ili pada standardiziranih abnormalnih povrata. Ocijenjeni regresijski model otkrio je da nekoliko karakteristika kompanije utječe na informacijski sadržaj tromjesečne dobiti. Varijabla iznenađenja dobiti pozitivno utječe na standardizirane abnormalne povrate, dok varijable veličina kompanije i objava gubitka negativno utječu na standardizirane abnormalne povrate. Rezultati istraživanja potvrđuju regulatorima tržišta kapitala praktične koristi od tromjesečnog financijskog izvještavanja, listanim kompanijama da mogu koristiti tromjesečne financijske izvještaje za smanjenje informacijske asimetrije, a ulagačima da nakon objave tromjesečne dobiti postoji mogućnost ostvarenja abnormalnih povrata. Ograničenje ovog istraživanja je relativno mali uzorak u usporedbi sa sličnim istraživanjima. Nalazi o sporoj prilagodbi cijena dionica nakon dana objave dobiti mogu biti dovedeni u pitanje zbog objave drugih cjenovno osjetljivih informacija. Neka buduća istraživanja mogla bi poboljšati nalaze korištenjem dodatnih nezavisnih varijabli, kao što su analize menadžmenta i predviđanja analitičara, što bi moglo baciti novo svjetlo na sadržaj tromjesečne dobiti na Zagrebačkoj burzi.
računovodstvena dobit; informacijski sadržaj; studija događaja; Hrvatska
Hrvatsko društvo ekonomista