Izvorni znanstveni članak
Unatoč povećanju broja poduzetnica koje se bave uslužnim djelatnostima, poduzetništvo je samo po sebi izazovno i žene se i dalje suočavaju s različitim poteškoćama. Ovaj članak ispituje karakteristike žena poduzetnica povezanih s mekim vještinama, komunikacijskim vještinama i tvrdim vještinama koje utječu na njihove motivatore te na zadovoljstvo. Time ovaj rad pobliže objašnjava žensko poduzetništvo u Hrvatskoj. Kvantitativno istraživanje provedeno je na uzorku žena poduzetnica. Strukturiranim upitnikom prikupljeni su primarni podaci kako bi se dobio profil poduzetnice u Hrvatskoj. Upitnik je razvijen iz pregleda literature i prilagođen ovom istraživanju, uključujući šest ključnih područja izvedenih iz hipoteza razvijenih u modelu istraživanja. Metodologija istraživanja sastoji se od kvantitativne analize pomoću PLS-SEM-a. Rezultati opisuju da meke vještine, komunikacijske vještine i tvrde vještine utječu na obje vrste motivatora (push i pull). Međutim, samo pull motivatori pozitivno i značajno utječu na zadovoljstvo poduzetnica u uslužnom sektoru. Teoretski doprinos daje se kritičkim prikazom relevantne literature o ženama poduzetnicama, posebno ispitivanjem ključnih čimbenika uspjeha komunikacijskim vještinama, mekim vještinama i tvrdim vještinama. Empirijski doprinos rada se očituje u istraživanju odnosa između vještina žena poduzetnica poput mekih, komunikacijskih i tvrdih vještina koje su statistički značajne na push i pull motivatore, dok na zadovoljstvo utječu samo pull motivatori. Rad pruža istraživačku osnovu za buduću podršku razvoju poduzetništva i poticanje potencijala ženskih poduzetničkih vještina.
žene poduzetnice, komunikacijske vještine, meke vještine, tvrde vještine, push motivatori, pull motivatori
Hrvatsko društvo ekonomista