Prethodno priopćenje
Svrha ovog istraživanja je istražiti utjecaj kvalitete revizije na uspješnost poduzeća. Ono nudi empirijske dokaze s jordanskog tržišta, koje se smatra tržištem u razvoju. U ovom istraživanju, kvaliteta revizije je aproksimirana pomoću duljina revizorskog mandata, specijalizacije revizorske industrije i veličine revizorskog poduzeća, dok je uspješnost poduzeća aproksimirana pomoću ROA, ROE i EPS. U ovom istraživanju korištena je analiza panel podataka svih jordanskih industrijskih javnih dioničarskih društava koja su kotirala na Ammanskoj burzi tijekom vremenskog okvira (2012. do 2017.). Primarni nalazi su da duljina revizorskog mandata ima negativni utjecaj na ROA, dok specijalizacija revizorske industrije i veličina revizorskog poduzeća nemaju utjecaj na ROA. Veličina revizorskog poduzeća ima pozitivan utjecaj i na ROE i na EPS, dok duljina revizorskog mandata i specijalizacija revizorske industrije nemaju značajan negativan utjecaj ni na ROE ni na EPS. Prema ovim rezultatima, poduzeća na tržištima u razvoju treba poticati da prevladaju prepreke koje ograničavaju vezu između kvalitete revizije i uspješnosti poduzeća. Istraživanje također predlaže dodatna istraživanja o utjecaju kvalitete revizije na asimetriju informacija i upravljanje zaradom. Buduća bi istraživanja mogla potencijalno identificirati karakteristike koje utječu na kvalitetu revizije, posebno u zemljama u razvoju (kao što su zemlje MENA), gdje je postojalo malo napora da se istraži razina kvalitete revizije i njezin odnos s drugim čimbenicima.
kvaliteta revizije, uspješnost poduzeća, tržište u razvoju, jordansko tržište, sukobi agencija
Hrvatsko društvo ekonomista