Prethodno priopćenje
Gospodarstvo Republike Hrvatske uvelike ovisi o turizmu. Aktualna kriza na globalnom turističkom tržištu izazvana pandemijom Covid-19 ukazala je na značaj domaćeg tržišta za opstanak turizma i hrvatskog gospodarstva u cjelini. Stoga je svrha ovoga rada utvrditi potrošačke navike domaćih turista s naglaskom na obilježja putovanja, motivaciju i namjere ponašanja te sukreiranje turističkog iskustva, kako bi se bolje spoznali obrasci njihova ponašanja. Rad se temelji na empirijskom istraživanju provedenom na uzorku domaćih turista. Utvrđeno je da većina samostalno organizira svoje putovanje, te da im je najvažniji izvor informacija internet. Najčešći razlozi za odlazak na putovanje su odmor i relaksacija, zabava i nova iskustva. Primjenom klaster analize identificirana su tri segmenta domaćih turista (Mladi, Parovi i Obitelji s djecom), te su utvrđene razlike među njima u pogledu obilježja putovanja, motivacije za putovanje, namjera ponašanja, razine uključenosti turista u pripremu putovanja i stupnja sukreiranja turističkog iskustva. Rad doprinosi razumijevanju motiva i obrazaca ponašanja domaćih turista, a rezultati istraživanja mogu poslužiti marketinškim menadžerima u putničkim agencijama i turističkim destinacijama kako bi bolje odgovorili na zahtjeve domaćih turista.
domaći turizam, segmentacija tržišta, ponašanje turista, namjere ponašanja
Hrvatsko društvo ekonomista