Izvorni znanstveni članak
Cilj rada jest detektirati utjecaj upravljanja obrtnim kapitalom na profitabilnost prerađivačkih, trgovinskih i poduzeća u području djelatnosti Informacije i komunikacije registriranih u Republici Hrvatskoj. Vremenski horizont razmatranja je razdoblje od 2008.-2015., a finalni uzorak sastoji se od 19.355 poduzeća, odnosno 116.002 poduzeće-godina opažanja. Izvor podataka su baze podataka Financijske agencije i Državnog zavoda za statistiku, a u radu se, uz ostale metode, koristi panel regresijska analiza. Rezultati ukazuju da, nakon kontrole za obilježja poduzeća i makroekonomske uvjete, agresivno upravljanje obrtnim kapitalom signifikantno pozitivno utječe na profitabilnost malih poduzeća iz odabranih djelatnosti te srednje velikih prerađivačkih poduzeća. Štoviše, rezultati impliciraju postojanje signifikantne konveksne kvadratne ovisnosti te sveukupni opadajući trend s rastućim graničnim prinosima profitabilnosti s produljenjem ciklusa obrtnog kapitala navedenih poduzeća. Potonje upućuje da prakticiranje agresivnije strategije upravljanja obrtnim kapitalom povećava profitabilnost po rastućoj stopi. Drugim riječima, menadžeri navedenih poduzeća trebali bi u cilju povećanja profitabilnosti težiti skraćivanju ciklusa obrtnog kapitala. Ograničenja istraživanja su: nemogućnost prostorne i vremenske generalizacije identificiranih rezultata, nalaza i implikacija; ograničena mogućnost objašnjenja identificiranih smjerova i signifikantnosti utjecaja promatranih pokazatelja varijabli, kao i detekcije razloga suglasja odnosno kontradikcije s rezultatima dosadašnjih sličnih istraživanja; nedostupnost određenih podataka; izostavljanje potencijalno signifikantnih varijabli i/ili alternativnih pokazatelja istih. Znanstveni doprinos može se sažeti kako slijedi: sveobuhvatni i sistematizirani pregled dosadašnjih istraživanja; osim dominantnog ispitivanja linearnog utjecaja, testiranje i nelinearnog kvadratnog odnosa između promatranih varijabli što se, uostalom, tek pojavljuje u relevantnoj literaturi te je shodno tome generalno slabo zastupljeno u svim dosadašnjim istraživanjima, a u Republici Hrvatskoj nije provedeno; respektabilan prostorni i vremenski obuhvat; širenje obuhvata s listanih poduzeća i poduzeća velike veličine na privatna poduzeća te mala i srednje velika poduzeća.
upravljanje obrtnim kapitalom, profitabilnost, utjecaj, prerađivačka industrija, trgovina, Informacije i komunikacije, Republika Hrvatska
Hrvatsko društvo ekonomista