ISTRAŽIVANJE ODANOSTI GENERACIJE X U MALOPRODAJNOM OKRUŽENJU

Prethodno priopćenje

Unatoč povećanom interesu za potrošače koji pripadaju generaciji X, postoji još puno nepoznanica o ovom tržišnom segmentu. To se posebice odnosi na njihovo ponašanje u kupnji te zadovoljstvo i odanost tradicionalnim prodavaonicama. Svrha je ovog rada proširiti saznanja o stavovima generacije X koji se odnose na osnovna obilježja prodavaonica i njihovo ponašanje u maloprodajnom okruženju s ciljem definiranja razine njihove odanosti. Iz tog je razloga provedeno empirijsko istraživanje na prigodnom uzorku od 153 pripadnika generacije X iz Dubrovačko-neretvanske županije u razdoblju od 1. lipnja do 1. listopada 2016. Za analizu podataka korištene su ordinalna logistička regresija i ANOVA. Rezultati istraživanja ukazali su na nekoliko djelomično statistički značajnih varijabli, tj. kvalitetu maloprodajne usluge, kvalitetu prodavaonice, cijenu proizvoda, procjenu proizvoda, maloprodajni format i učestalost kupnje. Ovaj rad pruža okvir za bolje razumijevanje generacije X kao potrošača i njihovog cjelokupnog iskustva u prodavaonici. Također, rad pridonosi postojećoj literaturi pružajući nove uvide u odanost hrvatskih potrošača generacije X.

Generacija X; prodavaonica; zadovoljstvo kupaca; odanost; hrvatski potrošači