Izvorni znanstveni članak
Dok su averzija prema riziku i dohodak uobičajeno razmatrane kao najvažnije odrednice potražnje za neživotnim osiguranjem, razumijevanje i znanje o složenim proizvodima neživotnog osiguranja manje su istraživani. Istraživanja o potražnji za osiguranjem na „cross-section“ razini, a koje obuhvaćaju obrazovanje, uobičajeno ga koriste za aproksimiranje averzije prema riziku i, samo u određenoj mjeri, za financijsku pismenost. Štoviše, opća razina obrazovanja nedovoljno odražava razumijevanje sofisticiranih instrumenata osiguranja. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja analizirati utjecaj financijske pismenosti na potražnju za neživotnim osiguranjem primjenjujući precizniju mjeru financijske pismenosti. Empirijska analiza je bazirana na podacima 38 europskih zemalja u razdoblju od 2010. do 2016. i tehnici panel analize. Rezultati istraživanja potvrđuju da financijska pismenost stvara razlike u potražnji za neživotnim osiguranjem među europskim zemljama, uz istodobno uvažavanje ostalih ekonomskih, socijalno/kulturoloških te institucionalnih čimbenika, kao i onih vezanih za strukturu tržišta. Rad doprinosi literaturi u području potražnje za neživotnim osiguranjem, posebno u dijelu koji se odnosi na vezu između financijske pismenosti i potražnje za neživotnim osiguranjem.
Financijska pismenost; neživotno osiguranje; europske zemlje
Hrvatsko društvo ekonomista