OBLIKOVANJE STRATEGIJA OUTSOURCINGA: SLUČAJ SLOVENIJE

Izvorni znanstveni članak

Svrha je ovog istraživanja pružiti razumijevanje utjecaja outsourcing procesa na projektiranje razvojne politike, osobito u pogledu optimizacije poslovanja organizacija. Tema ovog članka je outsourcing, koji se smatra bitnom komponentom razvojne politike organizacija. Uključivanjem vanjskih pružatelja usluga u svoje poslovne aktivnosti, organizacija dobiva resurse, znanja i, što je najvažnije, konkurentsku prednost. Ovo istraživanje pruža empirijsku analizu putem upitnika provedenog među 266 predstavnika slovenskih organizacija. Točnije, ispituju se karakteristike tržišta logističkih usluga i IT rješenja i analizirajući statističke podatke pronalazi sektor s obećavajućim rastom. Rezultati istraživanja daju znatan broj mogućnosti za prosudbe i smjernice koje mogu pomoći organizacijama olakšati procjenu vlastitih srednjoročnih strategija i ciljeva. Nakon što su uključeni vanjski pružatelji usluga u procese, odnosno aktivnosti, ključne kompetencije organizacije postaju sveobuhvatne i, u isto vrijeme, osnažuju svoje programe. Korisnici outsourcinga mogu popuniti praznine u razvojnoj politici, osobito onih organizacija koje to nisu u stanju ispuniti same, zbog nedostatka potrebnih resursa. Odluka o outsourcingu, koja se smatra temeljem za dugoročnu konkurentnost i uspješnost poslovanja, ne bi trebala utjecati na ključne kompetencije nekog poduzeća.

outsourcing; ključne kompetencije; razvojna politika poduzeća; Slovenija