Prethodno priopćenje
Osobnost marke je skup ljudskih osobina pridodanih marki, a uključuje demografske karakteristike kao što su dob, spol, rasa; karakteristike životnog stila poput aktivnosti, interesa i mišljenja; te osobine ličnosti poput ekstroverzije, sentimentalnosti ili zavisnosti. Razlog zbog kojeg je koncept osobnosti marke bitan za marketinške stručnjake jest činjenica da ljudi kupuju marke s osobinama koje su im privlačne, odnosno dokazano je da ljudi s određenim karakteristikama kupuju marke čija se osobnost podudara s njihovom vlastitom. Stoga voditelji maraka trebaju stvarati i održavati osobnost svoje marke unutar okvira privlačnih njihovoj ciljnoj skupini. Za razliku od prethodnih istraživanja u području osobnosti marke, u ovom se radu istražuju dimenzije osobnosti luksuznih modnih marki. Nakon teorijskog objašnjenja koncepata osobnosti i luksuznosti marke, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku. Razvijen je upitnik, sačinjen na temelju prethodno ponuđenih upitnika za mjerenje osobnosti marke, te primijenjen na specifičnom tržištu modnih luksuznih maraka. Prikupljeni podaci analizirani su faktorskom analizom. Ukupno trideset i osam osobina s odgovarajućim cronbach alpha vrijednostima grupirale su se unutar pet faktora (dimenzija) značajnih za opisivanje osobnosti luksuzne modne marke: Veličanstvenost, Moć, Ekscentričnost, Modernost i Arogantnost. Rad daje sustavan pregled koncepata osobnosti marke i luksuzne modne marke, te na temelju rezultata empirijskog istraživanja daje pregled dimenzija osobnosti koje hrvatski potrošači pripisuju luksuznim modnim markama, što može poslužiti marketinškim stručnjacima u učinkovitijem upravljanju luksuznim modnim markama na hrvatskom tržištu.
osobnost marke; luksuzna marka; luksuz; upravljanje markom; modna industrija
Hrvatsko društvo ekonomista