Izvorni znanstveni članak
Socijalno poduzetništvo je rastući fenomen, kako u praksi tako i u znanstvenoj zajednici. Glavni je cilj ovog istraživanja ispitati individualne karakteristike koje mogu podržati socijalno poduzetništvo kao karijerni izbor. Uzorak je obuhvatio 114 studenata dvaju diplomskih studija poduzetništva: Ekonomike poduzetništva na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu te Poduzetništva na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku. Na temelju znanstvene literature identificirano je nekoliko potencijalno važnih individualnih karakteristika: kreativnost, proaktivnost, suosjećajna ljubav prema čovječanstvu, životne poteškoće i moralna kompetencija. Te su karakteristike adekvatno izmjerene i uspoređene između triju skupina: studenata koji se žele baviti komercijalnim poduzetništvom, studenata koji se žele baviti socijalnim poduzetništvom i studenata koji nemaju nikakve poduzetničke namjere. Korištene su metoda faktorske analize i jednosmjerna ANOVA. Rezultati su pokazali da je faktor koji se najviše razlikuje između analiziranih grupa suosjećajna ljubav prema čovječanstvu. Ona bi mogla predstavljati glavnu pokretačku silu iza aktivnosti socijalnog poduzetništva.
socijalno poduzetništvo; poduzetnička namjera; individualne karakteristike
Hrvatsko društvo ekonomista