Prethodno priopćenje
Poduzeća koja imaju konkurentsku prednost, na tržištu ostvaruju iznadprosječne rezultate što je važno pitanje budućnosti i dugoročnog opstanka poduzeća. Interpersonalno povjerenje i inovacije važni su strateški alati koji doprinose uspjehu poduzeća. Svrha ovog rada je defi niranje utjecaja interpersonalnog povjerenja na inovativnost hrvatskih poduzeća. Istraživanjem su testirane i potvrđene dvije hipoteze. Rezultati empirijskog istraživanja potvrđuju povezanost interpersonalnog povjerenja i inovativnosti. S porastom povjerenja u sposobnost zaposlenika, u integritet zaposlenika i dobronamjernost zaposlenika raste i inovativnost ponašanja, strategija i procesa unutar hrvatskih poduzeća, i obrnuto. Uz veće povjerenje u integritet zaposlenika raste i sklonost organizacije razvoju inovativnih proizvoda. Inovativnost u ponašanju, strategijama i procesima hrvatskih poduzeća raste s porastom povjerenja zaposlenika u integritet menadžera. Potrebno je istaknuti da vertikalno povjerenje pozitivno utječe na inovativnost organizacije. Zaključci teorijskog i empirijskog istraživanja afi rmiraju relevantnost povjerenja i inovativnosti u stvaranju vrijednosti i postizanju konkurentske prednosti.
lateralno povjerenje; vertikalno povjerenje; inovativnost; hrvatska poduzeća
Hrvatsko društvo ekonomista