STEČAJ: OKVIR ZA MALVERZACIJE ILI ZA NAMIRENJE VJEROVNIKA I REHABILITACIJU POVJERENJA?

Prethodno priopćenje

Cilj je ovoga rada ukazati na praktične probleme u stečajnim postupcima prikazom rezultata terenskog istraživanja zaključenih stečajeva, kako bi stečajni postupak kvalitetnije ispunjavao svoje ciljeve. Istraživanje je izvedeno na uzorku od 30 stečajeva većih dioničkih društava s područja Slavonije i Baranje, a provedeno je u Trgovačkom sudu u Osijeku, Državnom arhivu u Osijeku, Državnom arhivu u Vukovaru (Arhivski sabirni centar u Vinkovcima) i regionalnom uredu Financijske agencije. U radu su prikazane i srednje vrijednosti trajanja stečajnog postupka, razine namirenja vjerovnika i visine novčanih nagrada stečajnih upravitelja. Rezultati istraživanja pokazuju da je praktična provedba stečajeva često u koliziji sa zakonski definiranim ciljevima stečajnog postupka. Stečajni upravitelji često su neuredni pri vođenju poslovne dokumentacije i imaju mogućnost u troškove postupka ugraditi rashode čija namjena nije jasna, a u postupcima nije neuobičajeno promatrati izigravanje volje vjerovnika. Stoga je potrebno unaprijediti transparentnost stečajnog postupka kako bi se vjerovnici namirivali u većoj mjeri, odnosno kako bi dužnik imao bolje izglede za opstanak.

stečaj; stečajni upravitelj; vjerovnici; povjerenje; pronevjera