Izvorni znanstveni članak
Ispitivanjem individualnih stavova i vještina u radu se traga za odgovorom na pitanje gdje je hrvatski poljoprivrednik u odnosu na moderno europsko društvo u kojem je nositelj gospodarskog subjekta najčešće individua sa snažno izraženim poduzetničkim identitetom, a poduzetničko ponašanje subjekta u cjelini postaje jedna od temeljnih odrednica njegove opstojnosti na tržištu. Sa ciljem ispitivanja identiteta poljoprivrednika, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 106 poljoprivrednika na području Varaždinske županije. Nakon utvrđivanja karakteristika poljoprivrednika i njihovih poljoprivrednih gospodarstava, izmjeren je intenzitet usvajanja različitih identiteta od strane poljoprivrednika. Dimenzije poduzetničkog identiteta koje podupiru njegovo usvajanje među poljoprivrednicima identificirane su faktorskom i regresijskom analizom. Rezultati istraživanja ukazuju da su poljoprivrednici u svim svojstvima koje smo ispitivali heterogena skupina. Iako se hrvatski poljoprivrednici samokategoriziraju među poduzetnike slabijim intenzitetom u odnosu na druge identitete, činjenica da je 46% naših ispitanika usvojilo identitet poduzetnika ukazuje da u Hrvatskoj postoji potencijal za osnaživanje poduzetničkog kapitala u poljoprivredi.
poljoprivrednici; poduzetnički identitet; Hrvatska; samoefikasnost
Hrvatsko društvo ekonomista