Pregledni rad
Primjeri iz novije poslovne prakse, bilo da se radi o gospodarskim organizacijama ili o javnoj upravi, ukazuju kako se sve više pažnje posvećuje organizacijskim vrijednostima koje određuju smjer za donošenje poslovnih odluka na svim razinama u organizaciji. Sukladno s tim trendom povećava se i broj stručnih i znanstvenih radova posvećen organizacijskim vrijednostima. Pritom se na organizacijske vrijednosti najčešće gleda samo iz jedne specifične perspektive, čime se zanemaruje činjenica da su organizacijske vrijednosti složen koncept. Svrha ovoga rada upravo je to – promotriti koncept organizacijskih vrijednosti iz više različitih kutova i na taj način ukazati na njihovu složenost. To je ostvareno izradom tipologije organizacijskih vrijednosti u sklopu koje su organizacijske vrijednosti podijeljene u tipove prema sedam različitih kriterija. Rad stoga daje zaokruženu sliku o organizacijskim vrijednostima, pa će kao takav biti od koristi kako teoretičarima, tako i praktičarima koji se bave organizacijom, a posebno onima kojima su u fokusu interesa meke varijable organizacije.
organizacijske vrijednosti; tipologija organizacijskih vrijednosti; organizacija
Hrvatsko društvo ekonomista