Izvorni znanstveni članak
Korporacijsko građanstvo definirano je kao uspostavljanje i upravljanje utjecajima korporacije na društvo i to tako da se istovremeno ostvaruju koristi za korporaciju i društvo. Korporacijsko građanstvo zapravo predstavlja odgovornost za društveno djelovanje i za djelovanje na lokalnu zajednicu, što se odražava na reputaciju i na poslovne rezultate korporacije u dugoročnoj vremenskoj perspektivi uz osiguravanje dodatnih poticaja za daljnja djelovanja. Osnovni postulat teorije uslužnosti jest da se menadžeri uvijek ponašaju tako da maksimiraju interese korporacije, a suvremeni uvjeti poslovanja orijentiraju menadžment prema etički odgovornom, inovativnom, ali i profitabilnom poslovanju. Stoga je postavljena hipoteza o strateškoj ulozi uslužnoga ponašanja menadžera za ostvarivanje korporacijskoga građanstva. Pretpostavlja se da će ostvarivanje win-win situacije za sve interesno-utjecajne skupine i povezivanje interesa korporacije i društva biti znatno otežano ako u korporaciji postoji razlika u stupnju uslužnoga ponašanja vrhovnoga i nižih razina menadžmenta, a to je potvrđeno metodom modeliranja strukturne jednadžbe u empirijskom istraživanju velikih hrvatskih poduzeća.
teorija uslužnosti; korporacijsko građanstvo; strateška uloga menadžmenta; modeliranje strukturne jednadžbe; velika hrvatska poduzeća
Hrvatsko društvo ekonomista