Prethodno priopćenje
U radu autori analiziraju razlike i sličnosti u strategijama prerađivačkih poduzeća iz hrvatske tekstilne i odjevne industrije. Analiza se zasniva na anketi koja je obuhvatila 80 poduzeća. Podaci su analizirani
k-mean klaster analizom, analizom varijance i hi-kvadrat testom. Rezultati upućuju na zaključak da poduzeća iz tekstilne i odjevne industrije u Hrvatskoj primjenjuju dvije glavne strategije: strategiju niskih troškova i strategiju orijentiranu na vrijednost. Strategija niskih troškova podrazumijeva niže materijalne
troškove, naglasak na lohn poslove i niži udio vlastitih marki u prihodima. Strategija orijentirana na vrijednost podrazumijeva orijentaciju na proizvodnju vlastitih proizvoda, razvijanju vlastitih marki i više razine materijalnih troškova. Rezultati istraživanja također upućuju i na zaključak da strategija orijentirana na vrijednost rezultira većom razinom dodane vrijednosti po zaposleniku, većim prihodom od prodaje po zaposleniku i većom profitabilnošću prodaje (ROS). Proizvođači se mogu koristiti ovom strategijom kao odgovorom na povećanu cijenovnu konkurenciju i kao sredstvom postizanja konkurentske prednosti na tržištu.
Hrvatska; tekstilna i odjevna industrija; konkurentska strategija; rezultati poslovanja
Hrvatsko društvo ekonomista