Prethodno priopćenje
Suvremeno poimanje upravljanja promjenama u poduzeću shvaća se
kao stvaranje dinamičke ravnoteže među poduzećem i njegovim okruženjem sinkronizacijom ključnih strateških procesa. U tim se uvjetima sva veća važnost pridaje malim i srednjim poduzećima zbog njihovoga fleksibilnoga i prilagodljivoga konkurentskoga potencijala. U ovome radu pokušano je izdvojiti osnovne odrednice uspješnoga upravljanja promjenama u malim i srednjim poduzećima fokusiranjem na poduzetnički menadžment kao dinamički upravljački proces, na dinamiku poduzetničkih strategija, na fleksibilnu organizacijsku platformu, na specifi čan pristup ljudskim potencijalima, na iskorištavanje kreativno-inovativnog potencijala poduzeća, na razvijanje inteligentnoga poduzetništva, razumijevanje poduzetničkog učenja i upravljanja znanjem i na iskorištavanje mogućnosti informacijsko-komunikacijskih tehnologija, a sve radi povećavanja uspješnosti poduzeća. Uspješnost se ovdje ne promatra samo kao učinkovitost i djelotvornost, već i kao fleksibilan, adaptabilni i inovativni potencijal poduzeća. Empirijsko je istraživanje učinjeno na odabranom uzorku malih i srednjih poduzeća u Primorsko-goranskoj županiji, i to uz pretpostavku da se njihova uspješnost zasniva na dinamičkom pristupu poslovanju kroz poduzetnički odnos prema promjenama, koji naglašava neprekidno stvaranje fleksibilnog i adaptabilnog potencijala svih ključnih aspekata poslovanja. Rezultati su pokazali solidno razumijevanje dinamičkog pristupa poslovanju, ali sa pretežno intuitivnim prepoznavanjem bitnih aspekata. Hrvatska bi poduzeća svoju uspješnost mogla povećati dodatnim teorijskim i praktičnim
spoznajama iz toga područja, usmjerenošću prema dinamičnom pristupu svim segmentima poslovanja, intenziviranjem kreativno-inovativnih aktivnosti, upravljanjem znanjem i njegovom kapitalizacijom, a sve to radi razvijanja i održavanja konkurentskih prednosti.
upravljanje promjenama; mala i srednja poduzeća; uspješnost; Primorsko-goranska županija
Hrvatsko društvo ekonomista