Hrvatsko
društvo
ekonomista
Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr
BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ
Listopad 2002. ::: Vol.53 No.09-10
Ivan Damir Anić
RAZVITAK HRVATSKE MALOPRODAJE I EKONOMSKO OKRUŽENJE
Izvorni znanstveni članak
U pozadini su dinamičkih promjena u hrvatskoj maloprodaji brojni čimbenici, a posebno se ističe ekonomsko okruženje. Rastući BDP idohoci pridonose rastućoj potrošnji i rastućem maloprodajnom prometu. Niska kupovna moć i nedovoljni rast BDP ograničavaju rast maloprodajnog prometa. Potrošači traže najjeftinije izvore kupnje, što intenzivira cjenovnu konkurenciju, okrupnjivanje i koncentraciju tržišnog udjela u maloprodaji. Pobjednici su sustavi za masovnu distribuciju, a gubitnici su neovisni i nerestrukturirani maloprodavači, koji moraju primijeniti strategije strukturalnog prilagođivanja radi povećanja konkurentnosti cijena i trgovačke ponude.
-
Puni tekst (Hrvatski) Str. 883 - 902 (pdf, 531.66 KB)
|