Hrvatsko
društvo
ekonomista

Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr

facebook

linkedin

BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ

Travanj 2018. ::: Vol.69 No. 02

    Ivana Kursan Milaković
    Mirela Mihić
    Ivan Damir Anić

VRIJEME PROVEDENO U KUPNJI I PONAŠANJE KUPACA NA TRŽIŠTU ODJEĆE

https://doi.org/10.32910/ep.69.2.1

Izvorni znanstveni članak

Glavna svrha rada sastoji se od istraživanja značaja različitih prediktora i ponašajućih ishoda za potrošačevu percepciju vremena provedenog u kupnji odjevnih predmeta. Istraživane varijable su uključivale spol, dob, prihod, modnu osviještenost i vizualni merchandising, dok su ishodi obuhvatili broj kupljenih odjevnih predmeta. Podaci, prikupljeni ispitivanjem potrošača u Hrvatskoj, su analizirani korištenjem eksplorativne i konfirmativne faktorske analize, te modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM). Rezultati istraživanja pokazuju da vizualni merchandising ima najveći i pozitivni utjecaj na vrijeme povedeno u kupnji. Prema očekivanjima, potrošači ženskog spola i mlađi potrošači provode više vremena u kupnji za razliku od potrošača muškog spola i potrošača starije dobi. Što se tiče ishoda, vrijeme provedeno u kupnji pozitivno je povezano s kupnjom. Istraživanje je vršeno u određenom vremenskom razdoblju, a tijekom ekonomske krize u Republici Hrvatskoj kada su potrošači trošili manje novca na modne proizvode. Istraživanje pruža uvid u odrednice i ishode značajne za čimbenik vremenskog izdatka, te može pomoći modnim prodavačima na malo pri uspješnom oblikovanju maloprodajnih strategija s ciljem ohrabrivanja potrošača na veću potrošnju u modnim trgovinama, a što posljedično dovodi do većeg obujma prodaje.

modna maloprodaja; vrijeme provedeno u kupnji; vizualni merchandising; demografija; neplanirana kupnja

Puni tekst: engleski, pdf (272 KB)