Hrvatsko
društvo
ekonomista

Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr

facebook

linkedin

BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ

Prosinac 2011. ::: Vol.62 No.12

    Anita Ciunova Shuleska
    Marija Grishin
    Nikolina Palamidovska

PROCJENJIVANJE STAVA MLADIH O KUPOVINI PREKO INTERNETA U REPUBLICI MAKEDONIJI

Prethodno priopćenje

Sve do danas postoji mali broj istraživanja o čimbenicima povezanim sa stavovima koji utječu na ponašanje pri on-line kupovini, a samo nekoliko njih su ispitali utjecaj spola i prethodnog iskustva u kupovini preko interneta na stavove prema on-line kupovini. U ovom radu fokusirajući se na makedonsko tržište, autori tvrde da spol i iskustvo vezano za kupovinu preko interneta utiču na stav mladih prema on-line kupovini. Podaci su analizirani faktorskom analizom i dvosmjernom analizom varijanse kako bi se ispitale odgovarajuće uloge spola i prethodnog iskustva u on-line kupovini svakog faktora. Rezultati istraživanja ukazali su na pet faktora interpretiranih kao: pogodnost, sigurnost, korisničko iskustvo, cijena i asortiman proizvoda. ANOVA test je pokazao da postoji značajna razlika kod spolova za svih pet faktora. Razlike u svih pet faktora zabilježene su također među studentima sa prethodnim iskustvom kupovine preko interneta i studentima koji nisu imali takvo iskustvo. Rezultati istraživanja pružaju korisne menadžerske i teorijske implikacije koje unapređuju znanje o temi.

stavovi potrošača; razlike među spolovima; iskustvo u on-line kupovini.

Puni tekst (Engleski) Str. 752 - 772 (pdf, 177.97 KB)